Метаданни: организиране и откриване/репрезентация на информация
Днес, почти всяка цифрова технология се възползва от метаданни - дали ще теглите пари от банкомат, ще влезете във Фейсбук или ще слушате музика или видео онлайн - ние непрекъснато използваме метаданни, дори без да го осъзнаваме.
Какво са метаданните - чрез тях описваме реални и дигитални обекти, които чрез метаданните да могат да бъдат организирани и откривани бързо.
Курсът е въвеждащ и ще покрие:
Организиране на системни концепции и решения при организиране на информационни системи
Описание на ресурси и метаданни
Описване на взаимоотношения и конструкции
Описване на мултимедийни ресурси
Категории: Описвайне на ресурсни класове и видове
Основи на XML
Dublin Core
Изграждане на metadata schema
Метаданни за уеб
Свързани данни
Брой учебни часове: 30
Водещ: Кристина Капанова
Анализ на данни с R езика
Курсът е насочен към начинаещи, които искат да се усвоят как да програмират на R и да използват R за ефективен анализ на данни.
Курсът е въвеждащ и ще покрие:
Инсталиране и конфигуриране на софтуера и обсъждане на начални концепции на езика за програмиране, достъп и обяснение на различни практически пакети на езика
Четене на данни в R и използването за статистически анализ
Типове данни и конструкции
Проучване и визуализиране на данни за програмиране
Структури, функции и връзки за данни
Писане и коментиране на R код
Брой учебни часове: 30
Водещ: Кристина Капанова
Умения за презентиране
Курсът е разработен въз основа на практически техники за представяне в аудитория. Работи се върху цялостния образ на представящия – поведения на сцена, интонация, елементи на организацията на изказването и върху възможностите за включване на технологични средства, с цел задълбочаване на достъпността и разбирането,икономия на време за изказването и информативност (достоверност) при презентиране.
1. Тема: Основни умения за презентриране, с включени технологични средства (Power Point, PREZI, Movie maker, Utube, Google disc) INTERACTIVE white board
Първа фаза: Анализ. Концепции. Трудности.
Защо се налага да умеем да презентираме? (дискусия, която цели опознаване на потребностите и свързването на тренингите в курса с потребностите на участниците)
2. Кои умения са „ умения за презентиране” ? Отсяване на уменията, които следва да се развият и/или овладеят в курса и/или при самостоятелна работа.
3. Как разбираме, че сме презентирали успешно? ( рефлексии) Поведение пред публика.
Втора фаза: Демонстрация, тренинг, практика
4. Кои са основните части на презентацията? ( Стратегии (форма) за изграждане на презентация)
6. Кои от технологичните възможности можете да използвате при представяне на презентация? ( Power Point,PREZI, Movie maker, Utube, Google disc) INTERACTIVE white board.
Трета фаза: Апробиране на модел и самостоятелна разработка на тема по преподадените стандарти. Пост презентационни умения. (Възможна е работа в група)
7. Самостоятелно презентиране
8. Анализ на представянията
9. Начини за финализиране на презентация и след презентационно поведение.
10. Умения за поддържане на диалог
11. Умения за задаване на въпроси
12. Умения за водене на бележки
Брой учебни часове: 30
Водещ: Иглика Ангелова